Pozycja czy zawartość?

Pozycja jest najważniejsza?


Czy ważniejsza jest pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania Google czy raczej wysoka jakość treści (zawartości) naszej strony z punktu widzenia użytkownika?


Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie trzeba wgłębić się nieco w sposób myślenia użytkownika wyszukiwarki. Warto również sobie zadać pytanie: czy zawsze wchodzę na stronę umieszczoną na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania? Odpowiedzi mogą być oczywiście różne, ale osobiście nie zawsze klikam w pierwszą zasugerowaną odpowiedź przez wyszukiwarkę. Mniemam też, że spora część użytkowników, jeśli nie większość robi podobnie. Dlatego teraz trzeba sobie spróbować odpowiedzieć na pytanie: dlaczego tak się dzieje?

Dlaczego nie pozycja?


Główny wpływ na to, czy klikamy w wynik wyszukiwania ma tytuł strony i opis. Nie ma najmniejszego sensu do opisu pakować same słowa kluczowe, czy też opis niegramatycznie ułożony. Znam przypadki stron internetowych firm zajmujących się pozycjonowaniem i optymalizacją, które mają niegramatyczne opisy (np. nie znajdziesz tańszego pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych!). Takie układanie opisu odrzuca użytkownika. Jeśli na drugim-trzecim miejscu użytkownik zobaczy opis typu: ‘…zajmujemy się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych od 10 lat’, to na jakieś 90% wybierze właśnie tą stronę! Taka sytuacja może mieć miejsce z różnymi stronami. Opis strony ma zachęcać użytkownika, a nie odrzucać go.
Dokładnie to samo można powiedzieć o tytule. Nie ma sensu w tytule głównej strony nabić maksymalną ilość słów kluczowych. Jedno słowo kluczowe, góra dwa (ewentualnie trzy krótkie) to maksimum jeśli chodzi o stronę główną. A tytuły stron serwisu zawsze muszą oddawać sedno zawartości każdej ze stron, podobnie zresztą jak ich opis!
Tak więc pamiętaj o tym, że skupienie się tylko i wyłącznie na zdobyciu pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania Google wcale nie jest gwarantem sukcesu! Całkiem inna sprawa to zawartość strony internetowej…
Spraw, by użytkownik wchodząc na twoją stronę z wyników wyszukiwania znalazł to, co szuka. Trzeba więc zadbać o przejrzystość zawartości strony internetowej. Pamiętaj, że użytkownik wchodząc na stronę z wyników wyszukiwania oczekuje, że znajdzie szukane informacje właśnie na tej stronie. Użytkownik wcale nie będzie miał ochoty na szukanie informacji po twoim serwisie! Pamiętaj, że klient nie wróci na twoją stronę, jeśli nie wykorzystasz swojej pierwszej szansy! Daj mu więc dokładnie to, czego szuka. Nie chodzi przecież o to, by na stronę zwabić maksymalnie dużo osób, chodzi o to, żeby znaleźli przy tym szukane materiały.

okazwłoka

Co jest grane?

4 thoughts on “Pozycja czy zawartość?

  • Wrzesień 7, 2010 at 12:46 am
    Permalink

    To ja też napiszę, że mi się tekst podoba i pozdrawiam i powodzenia z nowymi wpisami na bloga!.

  • Wrzesień 21, 2010 at 7:42 pm
    Permalink

    w sumie to nic nowego. wiadomo ze tresc jest najwazniejsza. na niektore banalne frazy mozna sie wbic wlasnie przez dobra tresc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Title
Caption
File name
Size
Alignment
Link to
  Open new windows
  Rel nofollow