Jak to widzi Google – kurs pozycjonowania

Pozycjonując strony internetowe warto znać, a może nawet trzeba znać bezpośrednie stanowisko Google odnośnie pozycji w wyszukiwarce. Co prawda, Google nie jest skory (a może skore :D) do udzielania informacji związanych z pozycjonowaniem. Dokąd tylko sięgam swoją pamięcią Google powtarza, że ważne jest naturalne pozyskiwanie linków do strony.

A jeśli chodzi o odpowiedź Google na pytania związane z osiąganiem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, to brzmi zawsze tak:
„Myśl jak użytkownik, ponieważ właśnie w ten sposób staramy się myśleć my.”

Tak więc jeśli chcesz być wysoko w wynikach wyszukiwania, najpierw musisz skupić się na treści swojej strony. Użytkownik szukając konkretnych spraw (poprzez wpisanie odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę) musi znaleźć na twojej stronie to, czego szuka – według Google jest to praktycznie gwarancja, że twoja strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania dla konkretnej frazy.

A skąd można się dowiedzieć nieco o sposobnie myślenia użytkownika przy wyszukiwaniu fraz związanych z twoją stroną? Niezbędne okazują się statystyki strony. Nieco więcej o statystykach przeczytasz w jednej z następnych lekcji kursu.

W praktyce…

Wyżej został przedstawiony punkt widzenia Google co do pozycjonowania stron internetowych. Ale rzeczywistość nie jest tak piękna. Stworzenie dobrej strony wcale nie oznacza, że będzie ona sama pozyskiwała linki – to tak naprawdę tylko nieliczne przypadki. Jeśli na przykład chcesz wypromować firmową stronę z ofertą, zapomnij że ktoś będzie dobrowolnie linkował do tej strony. Nie będę tutaj jednak rozwijał tej myśli z tego względu, że jest to wpis o tym, „jak to widzi Google”… pobożne życzenia 😀

Przy okazji zapraszam do zapoznania się z tym wpisem: Pozycja czy zawartość.

okazwłoka

Co jest grane?

3 thoughts on “Jak to widzi Google – kurs pozycjonowania

  • Styczeń 18, 2012 at 4:51 pm
    Permalink

    W praktyce to ja nie znam żadnej strony z linkami naturalnymi zajmującej TOP na jakiekolwiek konkretne hasło.

  • Luty 17, 2017 at 5:05 pm
    Permalink

    Tak naprawdę to już samo pozyskiwanie linków wyklucza ich naturalność. Ale oczywiście możemy się starać aby pozyskane linki były wysokiej jakości – nie na chamsko upchnięte frazy, tylko subtelniej i przede wszystkim: w miejscach tematycznie zgodnych.

    Warto jednak dodać, że znaczenie profilu linków przychodzących w Google maleje (przy artykule nie ma daty, a szkoda, bo aktualnie już trochę wprowadza w błąd).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Title
Caption
File name
Size
Alignment
Link to
  Open new windows
  Rel nofollow