Świadomość SEO klienta rośnie…

Firmy SEO naciągające klientów na pewno mają coraz gorzej. Świadomość klientów w zakresie SEO wciąż rośnie. Już dziś można otrzymać bardzo szczegółowe pytania o ofertę pozycjonowania. Co klientów interesuje najbardziej?

Można dostać pytaniem mniej lub bardziej oczywistym. Klienci pytają o rzeczy istotne i takie, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się istotne. Na przykład pytanie o rok rozpoczęcia działalności w zakresie pozycjonowania uważam za mało istotny. Liczy się przecież coś więcej. Równie dobrze można prowadzić firmę rok i… mieć większe sukcesy od tych z kilkuletnim stażem. Sprawa jasna.

Pytanie o referencje – pytanie mądre, ale w jaki sposób można te informacje zweryfikować? Telefon do firmy? Być może są klienci, którzy przed podpisaniem umowy dzwonią…

Często też są pytania o szacowany czas dojścia do top10. Szacunek musi być… ale nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, albo przynajmniej niewiele.

Kolejne często pojawiające się pytania: czy strona będzie pozycjonowana SWLem? Ogólnie, klienci wypytują o sposoby pozycjonowania stron z jakich firma korzysta. W odpowiedzi i tak pewnie zawsze otrzymują informację: bez swla, tylko white seo, najlepsze katalogi i super zaplecze.

Wyżej wymienione pytania to standard, ale są też bardziej wybredne. Jakie? Np: czy przy pozycjonowaniu korzystasz z podwykonawców. Ci bardziej uperdliwi dopytują w jakim zakresie… i dlaczego! 😀

Klienci coraz częściej pytają o działania podejmowane po zakończeniu współpracy (głównie to, czy linki zostaną zdjęte). W sumie to głupie pytanie…

Do mądrych pytań na pewno zaliczają się te o sposób raportowania pozycji i rozliczania za top10.

Zdarzają się też pytania typu: czym wyróżniasz się na tle konkurencji 😀 Cytuję z ostatnio otrzymanego zapytania:

„Czym wyróżniają się Państwo na tle konkurencji jeśli chodzi o pozycjonowanie stron? (Tu można również napisać dlaczego powinniśmy wybrać Państwa ofertę)”.

Za niedługo żeby zdobyć jakiegoś klienta trzeba będzie napisać niemałe wypracowanie 😉

okazwłoka

Co jest grane?

6 thoughts on “Świadomość SEO klienta rośnie…

  • Październik 4, 2013 at 10:46 pm
    Permalink

    Zapomniałeś jeszcze o gwarancji osiągnięcia pozycji i karach umownych za spadki 🙂

  • Październik 5, 2013 at 1:49 am
    Permalink

    I dobrze.. świadomy klient = mniej upierdliwy klient.

  • Październik 5, 2013 at 8:40 pm
    Permalink

    Tak, gorzej jak klientowi tylko zdaje się, że jest świadomy.

  • Październik 7, 2013 at 11:09 am
    Permalink

    A co jest głupiego w pytaniu co z linkami po zakończeniu współpracy? Ci którzy usuwają te linki ze swojego zaplecza sami na siebie ściągają uwagę Google. Prowadzę wiele stron i szczerze mówiąc nigdy nie cofam się do usuniecia linku z treści jaką dodałem. Więc usuwanie linków jest działaniem nienaturalny.

  • Październik 7, 2013 at 11:25 am
    Permalink

    W pytaniu nic złego nie ma. Chodzi tu bardziej o odpowiedź jaką klient zawsze usłyszy.

  • Listopad 4, 2013 at 9:38 pm
    Permalink

    Bardzo dobrze że ludzie się pytają o takie drobiazgi, Skoro są ” klientami ” mają prawo wszystko wiedzieć, przecież wydają własne pieniądze i muszą być pewni na co wydają.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Title
Caption
File name
Size
Alignment
Link to
  Open new windows
  Rel nofollow