3 największe mity SEO o indeksowaniu

  • 6 września, 2018
  • 6

Oto moje podejście do tematu indeksowania stron z Google. Poniżej 3 mity o indeksowaniu!

3 mity

Zindeksowanie to pojawianie się adresu w SERPach

Niektórzy uważają, że jeśli danego adresu nie ma w w wynikach wyszukiwania Google pod komendą info, to ich strona nie jest zindeksowana. To wielki błąd.

Jak to najprościej obalić? Otóż adres może nie być widoczny przez komendę info (czy site), ale może być widoczny w cache Google. Czy strona niezindeksowana może istnieć w cache?

W obaleniu tego mitu pomaga też najnowsza wersja GSC. Tam testując adres możesz otrzymać informację o tym, że jest on zindeksowany, a mimo to nie pojawia się w wynikach wyszukiwania!

Brak adresu w cache Google oznacza, że strona jest niezindeksowana

Wcale nie jest tak, że adres którego brak w cache jest niezindeksowany. Strona zwyczajnie może blokować Googlowi możliwość tworzenia cache. To po pierwsze. A po drugie:

Pusty wynik zapytania cache:adres jest równoznaczny z brakiem cache w Google

Widziałem już tysiące adresów, które nie istnieją w Google po zapytaniu cache:adres. Ale istnieją po zapytaniu innym sposobem! Jaki to sposób? A to moja słodka tajemnica 😀

Tak więc lamenty sprzed kilku miesięcy o masowym wyrzucaniu stron z cache Google były przesadzone. To nie jest tak, że Google wyrzucił strony z cache. Po prostu Google przestał je wyświetlać… w wyniku błędu (pewnie do roku zostanie poprawiony, bo w Google naprawa błędów zwykle tyle trwa

Sorry

Wniosek

 

To co widzisz w wynikach wyszukiwania, a to co Google ma w indeksie to dwie różne sprawy. Nieważne dla mnie, czy różnice te wprowadzane są umyślnie, czy po prostu wynikają z niedoskonałości struktur.

Title
Caption
File name
Size
Alignment
Link to
  Open new windows
  Rel nofollow