Spam mnie zalewa… RODO ty…. nie działasz!!

Wbrew tytułowi nie będzie narzekań na RODO. Pokażę jak szybko ustawić filtr tak, by pozbyć się setek spamowych wiadomości dziennie…

Makabryczne ilości spamu

Twoją skrzynkę zalewa mnóstwo spamu? Moją od miesiąca zalewały dziesiątki dziennie. Męczące strasznie. Jest prosta recepta na pozbycie się tego problemu. Wystarczy odpowiednio ustawić filtr wiadomości w swoim kliencie poczty.

Oto jak wygląda skrzynka odbiorcza z ostatniej godziny:

Reklama: Panel do zarządzania zapleczem WordPress - WPis

Oszczędź czas na zarządzaniu zapleczem! Masowe dodawanie nowych treści i linków, edycja, usuwanie! Więcej informacji na http://i4a.pl/?p=wpis

Prawda, że niezbyt zachęcająco?

Exhausted

Dobrze by było przenieść automatycznie wszystkie te wiadomości do osobnego folderu, tak by nie mieszały się z normalnymi wiadomościami.

W poszukiwaniu antidotum

W jaki sposób je przenieść? Oczywiście trzeba skorzystać z filtrów wiadomości. Ale żeby to zrobić, trzeba znaleźć wspólny element tych wiadomości. Na początek lista rzeczy, które różnią te wszystkie wiadomości:

  • różne tytuły
  • różni nadawcy
  • różne adresy e-mail (również na poziomie domen)
  • różne treści

Gdzie znajdziemy wspólne elementy? Sprawa jest prosta:

Link w treści + książka adresowa

W treści podany jest link – w 99%. Ale to jeszcze niewystarczający warunek, bo przecież w normalnych wiadomościach nie będących spamem też wpisuje się linki. Spraw jest rozwiązana, gdy dodamy warunek braku adresu e-mail w książce z kontaktami.

Podsumowując: przesuwaj wiadomości do folderu „Niechciane”, gdy treść zawiera ciąg znaków http (linki zaczynają się zawsze od tego ciągu) i adresu nadawcy nie ma w kontaktach.

Nie ma idealnie

Po przefiltrowaniu w ten sposób wiadomości trzeba przejrzeć przesunięte wiadomości i dodać do książki adresowej nadawców, którzy nie powinni znaleźć się w folderze niechcianych. Czynność należy raz na jakiś czas powtórzyć, bo może się przecież zdarzyć, że nieznajomy pisze do Ciebie od razu wstawiając link w treści.

Ale jest lepiej

Jaki wynik takiego działania?

Prawie 1400 przesuniętych wiadomości w przeciągu miesiąca! To około 50 spamowych wiadomości dziennie. Ileż zaoszczędzonego czasu.

A jaki jest Twój sposób na pozbycie się spamu? Może znasz lepszy sposób?

Jak inaczej ustawiać filtry?

W otrzymywanych spamowych wiadomościach od razu zauważyłem, że jako nadawca podawany jest zwykle zmyślony adres e-mail. Szukałem dodatku (używam Mozilla Thunderbird), który umożliwiłby dodanie filtru sprawdzającego, czy adres e-mail istnieje. W przypadku braku takiego adresu wiadomość automatycznie przesuwana byłaby do niechcianych. Niestety nie znalazłem takiego dodatku. Szukałem również  dodatku, który przynajmniej da możliwość ustawienia filtru sprawdzającego, czy istnieje host z adresu e-mail nadawcy – również nie znalazłem :/

A może lepiej ustawiać filtry na poziomie serwera? Na przykład SpamAssassin? Miałem kiedyś ustawiony, ale sporo wiadomości prawidłowych oznaczał jako spamowe :/ Może jest dobry sposób konfiguracji?

okazwłoka

Niezależny specjalista ds.... ble ble ble. Nie jestem żadnym specjalistą Raczej lubię bawić się z Google, odkrywać luki, pisać w PHP różne rozwiązania SEO i... tyle.

5 thoughts on “Spam mnie zalewa… RODO ty…. nie działasz!!

  • Wrzesień 23, 2018 at 9:23 am
    Permalink

    Obawiam się, że nie jest to dobra metoda na poziomie serwera. Lepiej jest klientem odbierać maile przez gmail (przekierowanie a nie pobieranie).

  • Wrzesień 23, 2018 at 2:08 pm
    Permalink

    Na poziomie serwera po słowach w tytule wrzucaj do spamu.

  • Wrzesień 23, 2018 at 6:20 pm
    Permalink

    Polecam konto gmail i rozwiązania ze strony:
    http://www.adamhycnar.pl/1-konto-gmail-nieograniczona-liczba-adresow-email/

    1) Uważać gdzie się udostępnia maila
    2) Udostępniać maila w formie np. imie.nazwisko(małpa)gmail.com
    3) Używać do nazwy gmailowej po nazwie użytkownika +cośtam by móc stwierdzić z jakiego źródła dotarł do nas spam, by wiedzieć czego unikać + włączyć jakiś filtr dla konkretnie tego adresu.

  • Wrzesień 25, 2018 at 11:07 am
    Permalink

    Przecież z większości tych newsletterów można się wypisać tylko trzeba wejść w danego maila i przeważnie na dole jest wypisz się i zrezygnuj albo coś podobnego.

  • Październik 10, 2018 at 1:39 am
    Permalink

    Oka u mnie spamassassin również poszedł w odstawkę z tego samego powodu. Łukasz stosowanie imie.nazwisko(małpa)gmail.com często nie działa. Zdecydowanie bezpieczniej jest zastosować adres e-mail w formie grafiki, jest to jednak utrudnienie dla klientów, ale sprawdza się doskonale. Jan w niektórych przypadkach próba wypisania się zadziała, części spamów takiej opcji nie ma, są też wyjątki w których może się to źle skończyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Title
Caption
File name
Size
Alignment
Link to
  Open new windows
  Rel nofollow