Marketopedia – mała encyklopedia SEO / SEM

  • 13 marca, 2023

Dlaczego powstają encyklopedie, słowniki z danej dziedziny? Nie zawsze po to, żeby uświadomić ludziom, że nie mają pojęcia w danej kategorii wiedzy 🙂  Marketopedia to mały, ciekawy projekt Studia A7. To na bieżąco uzupełniany słownik pojęć związanych z SEO i SEM. Na obecną chwilę zawiera ponad 250 haseł!

Słownik Marketopedia zawiera wyjaśnienia pojęć związanych z SEO i SEM, takich jak: optymalizacja stron internetowych, link building, content marketing, pozycjonowanie, reklama w wyszukiwarkach, remarketing i inne. Każde hasło zawiera krótkie i proste wyjaśnienie, które pozwala zrozumieć dane pojęcie.

Marketopedia jest przeznaczona dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO i SEM, jak i dla tych, którzy mają pewne braki związane z pojęciami często używanymi w tych dziedzinach. Nie oszukujmy się, branża tak szybko się zmienia, że czasami trudno jest za tym nadążyć. Marketopedia może być pomocna w uzupełnianiu wiedzy.

Statystyki: Marketopedia by Studio A7

Ilość haseł: 252

Marketopedia jest aktywnie tworzona od czerwca 2021 roku, kiedy opublikowano 23 artykuły w Marketopedii. Ostatnie nowe hasła zostały opublikowane w grudniu 2022 roku, o regularności w publikowaniu wpisów w Marketopedii mówi wszystko ten prosty wykres:

Jak widać przez pierwsze 4 miesiące od czerwca 2021 do września 2021 publikacja szła wręcz ekspresowo. Później… rok przerwy i od września 2022 nieśmiałe wprowadzanie nowych haseł (na pewno nie zabrakło haseł do opisywania ;)). Tu potrzebny jest doping, bo tworzenie takiego słownika wymaga sporego zaangażowania, tym bardziej że nie przekłada się to bezpośrednio na wyniki finansowe firmy 🙂 Wiem coś o tym, próbowałem kiedyś tu na blogu tworzyć słownik, ale odpadłem jeszcze na przedbiegach.

Z mojej strony doping: mała wspominka i jeszcze dam linka: Marketopedia.

 

Title
Caption
File name
Size
Alignment
Link to
  Open new windows
  Rel nofollow