Przez ostatni czas Google namieszał ze stronami wyszukiwania. Wprowadzenie nieskończonego przewijania w 2022 roku miało na celu poprawę doświadczenia użytkowników, eliminując konieczność klikania przez wiele stron wyników. Powrót do paginacji, bez opcji ustawienia 100 wyników, może sugerować, że Google preferuje bardziej zrównoważony sposób prezentacji informacji, który nie przytłacza użytkowników dużą liczbą wyników na raz. Albo po prostu… ktoś zapomniał do opcji wyszukiwania przywrócić możliwość ustawienia ilości serwowanych wyników, bo technicznie wciąż jest możliwe ustawienie 100 wyników (jak również innej ilości poniżej 100).
Jak wyświetlać 100 wyników w Google?
To proste, wyszukaj dowolną frazę i zmień w adresie parametr num=10 na num=100:
Tyle. Niestety trzeba za każdym razem to zmieniać, ale lepsze to niż nic. Jest sposób na trwałe ustawienie 100 wyników!
Trwałe ustawienie 100 wyników wyszukiwania w Chrome
Ewentualnie można sobie utworzyć własną wyszukiwarkę np. w Chrome: Ustawienia->Wyszukiwarka->Dodaj , a następnie wprowadzamy kod:
{google:baseURL}search?q=%s&{google:RLZ}{google:originalQueryForSuggestion}{google:assistedQueryStats}{google:searchFieldtrialParameter}{google:language}{google:prefetchSource}{google:searchClient}{google:sourceId}{google:contextualSearchVersion}ie={inputEncoding}&num=100
I teraz ustawiamy nową „wyszukiwarkę” jako domyślną:
Od teraz otwierając nową kartę w Chrome wyświetlony zostanie formularz, który przekieruje Cię na 100 wyników wyszukiwania. Niestety przy ponownym wyszukiwaniu znów będzie wyświetlało 10 wyników. Sposobem na uzyskanie 100 wyników będzie ponowne otwarcie nowej karty bądź zamiana w adresie parametru num=10 na num=100.
Najlepszym sposobem jednak będzie wpisywanie wyszukiwanych fraz w pasek adresu przeglądarki:
Działając w ten sposób otrzymamy za każdym razem 100 wyników. Czyli wpisujemy frazę w pasek adresu, a nie w wyszukiwarkę:
W innych przeglądarkach również powinna być możliwość takiego dostosowania wyszukiwania pod własne potrzeby.
Dlaczego Google nie umożliwia łatwego ustawienia 100 wyników na stronie?
Może to być spowodowane czystym przeoczeniem, ale może się okazać, że to celowe działanie:
Zmiana w doświadczeniu użytkownika
Wprowadzenie nieskończonego przewijania w 2022 roku miało na celu poprawę doświadczenia użytkowników, eliminując konieczność klikania przez wiele stron wyników. Powrót do paginacji, bez opcji ustawienia 100 wyników, może sugerować, że Google preferuje bardziej zrównoważony sposób prezentacji informacji, który nie przytłacza użytkowników dużą liczbą wyników na raz.
Optymalizacja zasobów
Zwiększenie liczby wyników wyświetlanych na stronie może wpływać na wydajność serwerów Google. Przesyłanie i renderowanie większej liczby wyników wiąże się z większym obciążeniem, a więc i większymi kosztami.
Ekonomia skali
Google generuje przychody głównie z reklam. Ograniczając liczbę wyników, które użytkownicy zobaczą na tej samej stronie, może skupić większą uwagę na reklamach w pierwszej dziesiątce wyników. To może skutkować większymi zyskami z kliknięć.
Interaktywność z wynikami
Google może wierzyć, że prezentacja mniejszej liczby wyników skłania użytkowników do bardziej aktywnego interakcji z dostępnych opcji. Zamiast przeszukiwać dużą ilość informacji, użytkownicy mogą skupić się na rozszerzeniach, co prowadzi do lepszych doświadczeń i większego zaangażowania.
Komentarze