Oto przykład domeny, która wygasła dokładnie 4 września 2018 roku, nie została przedłużona. Do dzisiejszego dnia wciąż utrzymuje wysokie pozycje w Google, a minęło już ponad dwa miesiące! Ile jeszcze?
Domena nie chce wylecieć z indeksu Google
Cache Google wskazuje na 29 sierpień. Dziś 9 listopad nadal jest w Google – zarówno strona główna jak i podstrony.
Na razie ukrywam adres domeny, jest większa szansa, że nikt nie jej nie wykupi, przez co test byłby przerwany – szkoda by było.
Nazwa domeny / 2018-09-04
4 wrzesień 2018 – domena nie została przedłużona
10 październik 2018 – domena nadal jest obecna w Google i jej pozycje nie spadają
9 listopad 2018 – wciąż bez zmian, wciąż w indeksie, wciąż na podobnych pozycjach
10 listopad 2018 – wygląda na to, że pozycje w mobilnych wynikach pospadały – ale całość siedzi w indeksie
12 listopad – pozycje mobilne powróciły
14 listopad – pozycje utrzymują się, strona wciąż w całości zindeksowana
16 listopad – spadek pozycji również na wynikach desktopowych, ciągle wszystko zindeksowane
19 listopad – strona wciąż w indeksie
22 listopad – ciągle w indeksie, ciągle widoczna!
28 listopad – bez zmian! Nadal w indeksie!
3 grudzień – bez zmian!
20 grudzień – bez zmian!
4 styczeń 2019 – dwie frazy wypadły z top10, ale wciąż jedna utrzymuje się w top10:
A to już równe cztery miesiące od wygaśnięcia domeny!
18 maj 2019 – strony wciąż są zindeksowane i pojawiają się w Google dla zapytania site:domena. Tak wygląda wykres ruchu (jeszcze w poprzednim miesiącu były wykazywane pozycje):
istotne jest tutaj jaka jest to strona/słowa kluczowe. Czy strona jest w topce bo google ją „trzyma” mim wygaśnięcia. Czy po prostu nie ma kto jej zastąpić.
Pozdrawiam
To strona pod SWL – co najwyżej średniej jakości.
Fajny artykuł, właśnie mi chodziło po głowie jak wygląda sytuacja z domena, która wygaśnie z indeksu. Czy od razu spada, czy powoli. A tu się okazuje, że nawet przez dłuższy czas może utrzymać jako tako swoją pozycje 🙂