Test ma na celu sprawdzenie, czy fraza składająca się z kilku słów (w naszym przypadku z 3 – „gdsakado dasdsa asdijsdoiasdja”) pozycjonuje zapytania na:
gdsakado
dasdsa
asdijsdoiasdja
gdsakado dasdsa
gdsakado asdijsdoiasdja
dasdsa asdijsdoiasdja
dasdsa gdsakado
asdijsdoiasdja dasdsa
asdijsdoiasdja gdsakado
gdsakado dasdsa asdijsdoiasdja + dodatkowe słowo np: gdsakado dasdsa asdijsdoiasdja dsskdsld
Na stronie oczywiście żadne „słowo”, tym bardziej cała fraza. Strona linkowana frazą „gdsakado dasdsa asdijsdoiasdja” z webmini. Strona testowana: http://zgred2.iswift.eu/.
WYNIKI:
gdsakado – pojawia się w serpach
dasdsa – pojawia się w serpach
asdijsdoiasdja – pojawia się w serpach
gdsakado dasdsa – pojawia się w serpach
gdsakado asdijsdoiasdja – pojawia się w serpach
dasdsa asdijsdoiasdja – pojawia się w serpach
dasdsa gdsakado – pojawia się w serpach
asdijsdoiasdja dasdsa – pojawia się w serpach
asdijsdoiasdja gdsakado – pojawia się w serpach
Frazy z dodatkowym słowem np. gdsakado dasdsa asdijsdoiasdja dsskdsld nie pojawiają się w serpach.
WNIOSKI:
1. W wynikach widać, że największą moc ma dokładnie sprecyzowana fraza. Ale każde słowo które zawiera się we frazie jest pozycjonowane z osobna.
2. Fraza pozycjonowana w połączeniu z innym słowem nie daje żadnych wyników!
Zapomniałem dodać, że dodatkowe słowo, czyli w naszym przypadku „dsskdsld” nie występuje w treści strony. Jeśli słowo będzie występowało w treści oczywiście zapytanie zwróci wynik.
Ciekawy test. Ja bym jeszcze proponował zrobić test na linkowanie bez anchora (czyli na adres URL) i jego wpływ na wyniki w SERP na frazy ujęte w treści.
Swojego czasu dodawałem wpisy w preclach z 3 linkami o różnych anchorach do strony głównej. W górę szły wszystkie frazy. Właśnie dlatego przez pewien czas uważałem, że nie liczy się tylko pierwszy link.
Taki test dałby na pewno pozytywny wynik, ale jak zmierzyć efektywność?
Mi raczej chodzi o efektywność linkowania nie na anchor, ale na adres URL. W mojej opinii takie linkowanie również wpływa na pozycję pod frazami, które są w treści strony.
Można mierzyć efektywność poprzez monitoring różnych fraz wyłowionych z treści.
Oczywiście że link wzmacnia stronę i pozycje fraz występujących na stronie. Ale jakoś mnie nie ciągnie do tego testu. W głowie mam kolejny, ale muszę wygospodarować trochę czasu na przeprowadzenie go. Będzie dość ciekawy, tyle mogę napisać 🙂
To w sumie potwierdza to, co praktycznie wiadome było od dawna – najlepsze efekty faktycznie są dla jasno sprecyzowanej frazy, ale idą w górę też słowa cząstkowe.
Zresztą dziwne by było, gdyby miało być inaczej.
Linkowanie adresem url podniesie nie tylko moc strony, ale moc słów kluczowych znajdujących się w treści. W o wiele jednak mniejszym stopniu niż pozycjonowanie konkretnej frazy.
Dobrze wiedzieć
Test dobry ale faktycznie to raczej było wiadome 🙂 Ciekawi mnie jednak coś innego mianowicie jak google sobie radzi z linkami graficznymi. Zakazują dodawania tekstu alt. Może powtórz taki sam test tylko zamiast linku niech będzie obrazek z tekstem alt. 🙂