Test ma na celu sprawdzić, a raczej potwierdzić, że description nie ma żadnego wpływu na pojawianie się strony w serpach.
Strona testowana to http://zgred2.iswift.eu/
Strona na frazę „gdsakado dasdsa asdijsdoiasdja” pojawia się na pierwszym miejscu.
Dodatkowe słowo „hfkdiepddsdskdn” występuje tylko w description. Do strony nie prowadzi żaden link z anchorem „hfkdiepddsdskdn”.
WYNIK:
Na frazę „gdsakado dasdsa asdijsdoiasdja hfkdiepddsdskdn” nie ma żadnych wyników.
WNIOSKI:
1. Descripton nie ma wpływu na pojawianie się strony w serpach.
2. Descripton służy tylko użytkownikom, dlatego upychanie słów kluczowych, pisanie mega długich opisów nie ma najmniejszego sensu.
Descritpion nawet rzadko się wyświetla w takiej formie w jakiej jest w meta tagach. Za to częściej dopasowany jest do zapytania fragment tekstu ze strony.
tylko jak jest ładnie wkomponowane słowo kluczowe w opisie to przy wyszukaniu tej frazy będzie pogrubione i to zawsze jakieś wyróżnienie 😉
zgodzę się z przedmówcą, opis jest po to aby było pogrubienie – można użyć również encji html – aby wyróżnić . osobiście uważam, że dobrze napisany tekst ze słowami kluczowymi może pomóc w podjęciu decyzji, czy kliknąć w akurat tę stronę.
U mnie z kolei było całkowicie odwrotnie. Na stronie, którą prowadzę (link wyżej) przez kilka miesięcy miałem na sztywno ustawione Description na podstronie każdej gry w encyklopedii – brzmiało one mniej/więcej tak: Informacje na temat Batman Arkham City na konsolę Xbox 360 w encyklopedii gier serwisu gamelobby.pl – opis, galeria zdjęć, zwiastuny.
Po usunięciu całkowicie meta tagów google zaczął sobie pobierać opis z treści strony (opis ten jest unikalny). Po przeindeksowaniu podstron każda z gier znajdujących się w bazie danych poszła o 3-5 oczek w górę.
Może to przypadek odosobniony, niemniej u mnie meta tagi wpływały na pozycję źle.
No proszę a ja zawsze wpisywałem starannie opis …
gry online, jesli okaze sie to prawda to beda niezle jajca
No tak, test testem, ale przecież nadal i tak będziemy pisać ładne opisy… w końcu w pozycjonowaniu nie chodzi tylko o wysokie pozycje w wyszukiwarkach, a o to, żeby jednak ktoś na naszą stronę z tego SERP-a wszedł…a dobry opis jest jak najbardziej „użytkowniko-friendly”
Zgadzam się z Magdą, opisu nie piszemy dla wyszukiwarek, ale dla użytkowników, dlatego dobrze by było ich zaciekawić tym co tam napiszemy, żeby weszli na stronę.
Ale Google nie zawsze wyświetla w serpach description
Najczęstszym powodem, dla którego google nie wyświetla umieszczonego przez nas tekstu w description jest brak frazy kluczowej, która została wpisana przez użytkownika. Google stara się dobrać możliwie najlepszy opis dla konkretnego zapytania.