Optymalizacja strony według Google
Google jakieś pół roku temu wydało mały poradnik (Google’s Search Engine Optimization Starter Guide) na temat optymalizacji stron internetowych. Warto słuchać wskazówek Google, dlatego warto ten poradnik przeanalizować.
Unikalne tytuły
Tytuł strony wpisujemy oczywiście w nagłówku w ramach znacznika title. Powinno zadbać się o unikalny tytuł dla wszystkich swoich stron na witrynie. Tytuł powinien zawierać nazwę firmy (strony) i kilka ważnych słów na temat zawartości.
Dobre praktyki
Złe praktyki
Używaj dobrze opisów
W opisie strony zmieścimy więcej niż w przypadku tytułu. Powinien to być już zwięzły opis zawartości strony. Google bierze pod uwagę ten znacznik, jego zawartość. Tak jak w przypadku tytułów, dobrze jest pisać różne opisy konkretnie pod zawartość danej strony witryny.
Dobre praktyki
Złe praktyki
Dobre URL
Adresy stron same w sobie powinny coś mówić o ich zawartości. Załóżmy, że anchor będzie URL’em. Wtedy zyskach odpowiednie słowa w anchor tekście, dzięki czemu wpływ na ranking twojej strony będzie większy. Dobrze jest, żeby w adresie strony zawarta była kategoria i tytuł albo jego część.
Dobre praktyki
Złe praktyki
Dobra nawigacja strony
Dotarcie do zawartości szukanej przez użytkownika nie powinno być trudne, nie powinno wiązać się z wieloma kliknięciami. Ułatwi to przeglądanie twojej strony nie tylko użytkownikom, ale także robotom.
Dobre praktyki
Wysokiej jakości zawartość
Strona ma być dla ludzi, ma zawierać ciekawe informacje czy też materiały. Warto dostosować się do rad poniżej:
Dobre praktyki
Złe praktyki
Anchor tekst
Anchor to oczywiście klikany tekst odnośnika. Anchor powinien wskazywać bezpośrednio zawartość strony do której kieruje (wskazuje użytkownikowi jak i robotom). Odpowiednie anchory w linkowaniu wewnętrznym są bardzo ważne!
Złe praktyki
Używaj nagłówków
Używanie nagłówków sprawi, że użytkownik szybciej znajdzie w tekście to, co go interesuje! Szybciej zorientuje się w zawartości strony. Używanie nagłówków szczególnie w długich tekstach jest bardzo ważne. Przykładem może być wpis, który właśnie czytasz.
Złe praktyki
Obrazki
Używaj w obrazkach atrybutu alt. Napisz w nim, co dany obrazek przedstawia. Pomoże to wyszukiwarkom zapoznać się z zawartością zdjęcia. Ludzie mający wyłączone wyświetlanie obrazków będą wiedzieli, co przedstawiasz. Również niewidomi będą mogli zapoznać się z zawartością obrazka.